EAN-koodit 6420616950126
Takuu 12
40 €ALV mukaanluettuna
32,26 €ALV poisluettuna

 SAATAVILLA HETI OMASTA VARASTOSTA 1-2 arkipäivän toimitusajalla. 


Vaihteistoissa on paljon kitkaa ja kulumista tulee helposti. Synkronilevyt kuluvat, minkä seurauksena vaihteistosta tulee jäykkä ja se alkaa pitää ääntä. Tähän vaivaan saat helposti apua käyttämällä vaihteistotuotteitamme. 

Automaattivaihteiseen autoon, jonka tikusta voi tarkastaa öljyn määrän ja laadun, on kaikkein helpointa tehdä käsittely. Jos et manuaalivaihteista autoa pääse nostamaan ylös, on helpointa käydä jossain pikkukorjaamolla ja pyytää ammattilaisia lisäämään tuote vaihteistoon. Usein tästä toimenpiteestä selviää aivan pikkurahalla, ja ajaessasi huomaat nopeasti, kuinka vaihteita on kevyempi käyttää ja laatikko toimii täsmällisesti kuin uusi. Katso tarkemmat ohjeet pakkauksesta tai alempaa tältä sivulta Ohjeet-välilehdeltä.

Valitse tuote vaihteiston öljymäärän ja sen mukaan, onko vaihteisto automaattinen vai käsivalintainen. Voit selvittää autosi vaihteiston öljymäärän sen käyttöohjeesta


  • T3: Vaihteistolle, jonka öljytilavuus on enintään 3 litraa.
  • T5: Vaihteistolle, jonka öljytilavuus on enintään 5 litraa.
  • T6A: Automaattivaihteistolle, jonka öljytilavuus on enintään 6 litraa.
  • T8A: Automaattivaihteistolle, jonka öljytilavuus on enintään 9 litraa.


RVS on uudenajan teknologia, jolla voidaan muodostaa tribokeraamista pintamateriaalia kitkan vaikutuksen alaisille metallipinnoille laitteen ollessa normaalissa käytössä. RVS:llä on monia ainutlaatuisia ominaisuuksia: se suojaa pintoja ja laitteita kulumiselta.


RVS teknologialla  on kyky kunnostaa liukupintoja hyvässä tapauksessa jopa niiden alkuperäiseen muotoon ja toleransseihin. Uusi pintarakenne syntyy autoreaktiivisesti ilman, että kunnostettavaa laitetta tarvitsisi purkaa. Käytännössä se tarkoittaa, että kunnostus ei aiheuta seisakkia ja tuotannonmenetystä.


Teknologian ydin on sen kyvyssä tunnistaa kuluneita ja vioittuneita kohtia “paikallistamalla” kitkan aikaansaama lämpöenergianlähde (lämpö) ja sen jälkeen muokata näitä pintoja. Prosessi lakkaa automaattisesti, kun haluttu tulos on saavutettu.


Synnytetyn rakenteen paksuus riippuu kulumisasteesta ja käytön aikana pintaan vaikuttavasta paineesta. Mitä enemmän käsiteltävä kohde on kulunut, sitä enemmän sen sisällä on iskuja ja sitä kautta enemmän energiaa käytettävissä kunnostusreaktioon.


Laitteen jokaisen kitkapintaparin välinen välys optimoituu niin hyvin, että samaan tasoon on vaikea päästä nykyisillä työstömenetelmillä. Kaikki tämä tapahtuu ilman seisokkeja, kalliita varaosia sekä logistiikka- ja käsittelykuluja, eikä osia tarvitse lähettää mihinkään kunnostettaviksi. Tuloksena on luotettava laite pitkäksi aikaa.


Tuoteseloste kopioitu rvs.fi sivulta josta löytyy tuotteesta lisätietoa ja käyttäjäkokemuksia.


Tuotteella monia hyviä puolia:



-Tapahtuu automaattisesti
-Ei kohteen purkamista ja lähettämistä mihinkään
-Ei kalliita ja aikaa vieviä seisokkeja
-Pidentää komponenttien käyttöikää (30–70 %)
-Vähentää tarvetta vaihtaa kalliita varaosia, kun kuluminen melkein loppuu
-Vähentää seisokkien määrää sekä huoltotunteja/-päiviä
-Parantaa laitteen toiminnan ennustettavuutta
-Vähentää energian- ja polttoaineenkulutusta (5–20 %)
-Vähentää päästöjä – pienentynyt ympäristökuormitus (10–50 %)
-Vähentää värinää ja melua (10–50 %)
-Vähentää voiteluaineentarvetta ja pidentää polttoaineen käyttöikää (30–50 %)
-Mahdollistaa halvempien, vähemmän lisäaineistettujen voiteluaineiden käytön
-Vähemmän korroosio-ongelmia
-Laite voi selvitä vaurion aiheuttamasta yhtäkkisestä voiteluaineen häviämisestä!